Seeking of the lost church

RUS:

Храм в честь иконы «Взыскание погибших» (Нижний Новгород). Давно хотел его замоделить: чертёж был готов уже в августе 2021. Но до моделирования дело дошло только в 2022, в праздник Торжества Православия.

Заодно сделал свой первый «весенний» рендер.

Рендерить это пришлось недели три. 2/3 этого времени ушло на видеоролик, потом ещё неделю рендерились картинки. Последний рендер был завершён буквально за пару часов до Пасхи.

На этот раз особое внимание уделено интерьеру. Узоры скопированы со стен реального храма (отрисованы в Inkscape). В реальном храме на верхних половинах стен присутствуют фрески с изображениями евангельских событий. Скопировать оказалось проблематично, поэтому вместо них я использовал картины классической живописи на библейскую тематику. Впрочем, 3/12 фрески всё же из реального храма.

Желающие могут позвонить в колокола данного храма онлайн.

Во время работы удалось найти баг в Blender'е 3.0.2 (что большая редкость) и даже получить статус «Подтверждено» на багтрекере.

ENG:

The church of «Seeking of the lost» icon in Nizhny Novgorod. For a long time I wanted to model it. The blueprint was ready in August, 2021. But it only came to modeling in 2022, in Triumph of Orthodoxy sunday.

Also, it's my first «spring» render.

I've spent about 3 weeks to render it. 2/3 of this time was spent for the video, then another more week the images were being rendered. The last render was completed just a couple of hours before the Passover.

In this time I've pay a special attention to the interior. The patterns were copied from the walls of the real temple (I drawed them using Inkscape). In a real temple, on the upper halves of the walls there are frescoes depicting gospel events. It was problematic to copy them, so I decided to use classical painings on biblical themes. Hovever, 3 of these frescos are copied from the real temple.

You can ring the bells of this church online if you want.

During the work I even managed to find a bug in Blender 3.0.2 (which if very rare) and even got the «Confirmed» status on the bug tracker.